Annons:

BRA inför GTA: ”Vi är det enda flygbolaget som tar klimatdebatten”

Flygbolaget BRA kan vinna Grand Travel Award. Här svarar kommunikationschef Jim Hofverberg på våra frågor om 2018 och bolagets framgångar.

Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Självklart är det möjligheten för alla som vill att boka fossilfritt biobränsle för sin flygresa.

Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

BRA flyger till flest orter i Sverige, vi flyger på tid, vi erbjuder fossilfritt biobränsle och vi flyger till och från Stockholms cityflygplats Bromma med många avgångar att välja mellan – bara mellan Bromma och Malmö cirka 130 avgångar per vecka.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Ser vi på hur nöjda våra resenärer är i våra mätningar så ligger vår service i toppklass. Service till resebyråerna kommer strax därefter!

Innovationsförmågan kan bedöma utifrån att vi lanserade en klimatsmartare flyglösning med fossilfritt biobränsle för alla som vill – när väldigt många sa att det var tvärt omöjligt.

Då vi under klimatdebatten i stort sett varit det enda flygbolaget som plockat upp handsken och tagit debatten i sociala- och traditionella medier, så vill jag påstå att det är vårt starkaste branschaktivitet under 2018.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

Att fler väljer ett grönare flyg med fossilfritt biobränsle, att fler får upp ögonen för BRA och att vi gör inrikesflyget lika klimatsmart som att köra miljöbil.

Vad är besöksnäringens största utmaning?

En av utmaningarna är logistik och paketering. När turister i stor konkurrens med andra resmål väl hittat Sverige, eller en plats i Sverige – måste de enkelt kunna boka boende, aktiviteter och transportera sig.

Idag bygger mycket av den svenska besöksnäringen på att besökare kommer och transporterar sig runt med egen bil. Det är begränsande. Varken asiatiska, amerikanska eller många andra turister heller för den delen, kommer med egen bil…

Jag tror svensk besöksnäring kan lära en del av hur charterbranschen fungerar på resmål och destinationer runt om i världen.

Ses vi på Grand Hôtel den 14 februari 2019?

Självklart!

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024