Annons:

Choice inför GTA: ”Varje gäst och resa är unik”

Nästa år kan hotellkedjan Choice vinna Grand Travel Award. Här berättar kommunikationschefen Kenneth Hultgren om 2018 och samarbetet med KTH som snart ska mäta vatten- och energianvändningen på Hotel Hobo. Allt för att skapa ett bättre hållbarhetsarbete.

Vad är er viktigaste innovation under 2018?

Vi fortsätter utveckla tjänster och service som gör det enklare för våra gäster. En av de delar vi satsar mycket på är vår app. Där kommer vi under 2019 presentera nya funktioner. Vi gör också ett spännande projekt tillsammans med bland annat KTH där vi har ett antal studentrum på KTH och snart hotellrum på Hotel Hobo i Stockholm som är utrustade med teknik där vi kan mäta energi- och vattenanvändning och annat som har betydelse för miljön. Allt för att få mer kunskap och dessutom har möjlighet att testa teknik och nya tjänster för att kunna utveckla vårt hållbarhetsarbete.

Hisspitchen för att locka till er en ny kund?

Vi tror inte att det finns standardhotell som passar för alla. Varje gäst och varje resa är unik och därför erbjuder Nordic Choice Hotels möjligheter. Med stilfulla Clarion Hotel, varma Quality Hotel, urbana Comfort Hotel och med fler än 20 fristående hotell låter vi dig välja från hela utbudet av hotellupplevelser.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling och marknadsföring/branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Hur vi bemöter gästen. Hur vi jobbar med att erbjuda gästen bra upplevelser. Även fastän vi arbetar med samtliga punkter så är det alltid servicen som är det viktigaste.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019?

Det som är vår styrka är att vi arbetar tillsammans med gästen för att hela tiden utveckla oss och bli bättre. Vi kommer fortsätta ha stora öron och lyssna på gästernas upplevelser, deras önskemål och deras ideer.

Vad är besöksnäringens största utmaning?

Kompetensförsörjningen. Vi i branschen måste bli bättre på att marknadsföra och därmed locka människor att upptäcka besöksnäringen. Lyckas vi med det så kommer vi också trygga behovet av personal.

 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024