Annons:

Destination Gotland inför GTA: ”Vår produkt gör oss bäst”

Destination Gotland är nominerad till Grand Travel Award. Här berättar Destination Gotlands försäljnings- och marknadschef Adam Jacobsson om året som gått och ger oss hisspitchen.

Vad är er viktigaste innovation under 2018? 
Det största för Destination Gotland under 2018 är vårt nya fartyg m/s Visborg. Hon döptes på varvet i Kina den 8 december 2018 under en stor ceremoni och kommer därefter att påbörja resan hem. Fartyget har inte bara utökad kapacitet, det tar hela 1650 resenärer, utan det är även en LNG-färja. För oss är miljöarbetet mycket viktigt och m/s Visborg är världens mest kraftfulla LNG-färja.
Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)
Kom till Gotland och upplev, sol bad, natur, kultur tillsammans med nära och kära – året runt.
Vi erbjuder ett säkert och avslappnade sätt att resa och vi satsar på att erbjuda hög service och brett prisspann.
Vi fortsätter vår resa mot en hållbar och miljövänlig destination – Gotland. Välkommen ombord!
Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?
Vår produkt är vad som gör oss bäst. Vi har en fantastisk flotta, som kommer bli ännu bättre med nya fartygen (även m/s Visborg syster m/s Tjelvar är på väg). Vi klarar av att transportera upp till 20 000 resenärer varje dag till och från Gotland under högsäsong. Enligt undersökningar som görs årligen är våra resenärer väldigt nöjda med vår service ombord.
Av- och pålastning för last, gods, fordon och 3000 resenärer (1500 som ska av och 1500 som ska på) klarar vi av på 45 minuter. Under sommarsäsongen 2018 höll vi dessutom tidtabell 97 procent av turerna. Vi är pålitliga, stabila och vi strävar hela tiden efter att förbättra resar för alla våra resenärer. Dels för våra besökare men framförallt för gotlänningarna. Vi är ju länken, deras väg, mellan ön och fastlandet. Det gäller både för personresor och för gods och produkter som både exporteras och importeras.
Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019? 
Vi kommer fortsätta vårt miljöarbete. Dels med bränslet för nya färjorna men vi ser även över så att allt från kaffemuggarna ombord till maten som serveras ska vara i linje med våra hårda miljökrav. I samband med att m/s Visborg kommer i trafik så kommer alla fartyg bli rökfria även ute på däck.
Vad är besöksnäringens största utmaning?
Att skapa hållbart resande. Både själva resan och allt som hör därtill (exempelvis har vi el-bil laddningsstationer på terminalen i Nynäshamn). Men även när det gäller själva resmålen. Vi arbetar för att bredda besökssäsongen på Gotland för att inte tära alltförmycket på öns resurser.
 Ses vi på Grand Hôtel den 14 februari 2019? 
Om vi vinner 😉
 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024