Annons:

Annons:

Linda kan bli Årets resesäljare

På torsdag på Grand Travel Award utser vi Årets resesäljare. En av de tre nominerade är Linda Salci på Ticket. Hur ska en fysisk resebyrå överleva i dagens digitala universum? -Den personliga servicen och bemötandet ska var trevligt och få varje kund att känna sig viktig,speciell  och överträffa deras förväntningar med det där lilla extra, detta i kombination med kunskap och erfarenhet.

Vad gör dig till en bra resesäljare?

– Jag inger ett gott förtroende,trygghet och har bred kunskap.

Vad är det första du ser när du kommer in på en resebyrå?

– Personalen och bemötandet

Hur ska en fysisk resebyrå överleva i dagens digitala universum?

-Den personliga servicen och bemötandet ska var trevligt och få varje kund att känna sig viktig,speciell  och överträffa deras förväntningar med det där lilla extra, detta i kombination med kunskap och erfarenhet.

Hur mycket ska en resesäljare sälja för på ett år?

-Det finns inga begränsningar egentligen.Vi är ju ett säljbolag så självklart jobbar vi med mål och uppföljningar på hur vi presterar. På års basis ska man sälja för ca 10-20 Mkr beroende på erfarenhet och marknadsplats, där de bästa säljarna ligger runt 20 Mkr. Det allra viktigaste är ju inte försäljningsvolymen utan bruttovinsten dvs hur mycket intäkter man bidrar med till Ticket

Din viktigaste KPI?

-Det viktigaste är ju bruttovinsten, för att lyckas med det gör jag en ordentlig behovsanalys erbjuder kunden därefter vad hen behöver för att hela resan ska bli komplett och alltid överträffa kundens egna förväntningar. En nöjd kund är en alltid återkommande kund.Jag har många återkommande kunder . Återköpsgraden är också ett annat viktigt mått utöver själva försäljningen…det höjer hela företagets NKI värde.

——————–

Namn: Linda Salci

Titel: Resesäljare

Ålder: 48

Bor: Södertälje

Senaste resa:  USA

Favorithotell: Svårt att välja

Favoritfärjebolag: Ingen ( favorit kryssningsrederi -Royal Caribbean)

Favoritreseapp: Använder ej

Flygbolag som jag åker helst med: SAS

Favoritdestination: Sydeuropa, för dess mat, kultur, livsstil  (svårt att välja ett speciellt land)

Min drömresa: Nya Zeeland

Detta vet vi inte om dig: Älskar att basta ”min väg till inre ro”

 

 

 

 

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
MSC Cruises söker driven resesäljare till kryssningar
Sista ansökningsdag:
2 april 2019
Customer Sales & Service Agent based in Stockholm
Sista ansökningsdag:
2 april 2019
Regional Sales Manager – BIG Travel Sweden AB
Sista ansökningsdag:
14 april 2019
Driven resesäljare sökes
Sista ansökningsdag:
9 april 2019
Säljare till Möten, Event och Partners
Sista ansökningsdag:
31 mars 2019