Annons:

97 procents beläggning på Ystad Saltsjöbad

Ystad Saltsjöbad tar varje år emot över 100 000 gäster och stoltserar med en av Sveriges högsta beläggningar med sina 97 procent på årsbasis, enligt ett pressmeddelande.

En viktig del i framgångssagan Ystad Saltsjöbad är de kontinuerliga återinvesteringarna som görs på destinationen. År 2018 investerades dryga 10 Mkr och ytterligare en restaurang byggdes. Denna gång en autentisk italienare, Gildas, som har charmat såväl hotellresenärer som Ystadbor sedan öppningen i Maj 2018.

All återinvestering på Ystad Saltsjöbad leder mot målsättningen att skapa stamgäster och varje dag sträva mot att bli lite bättre. En av de avgörande faktorerna för att lyckas nå sitt mål är att lyssna till sina gäster och hela tiden skruva på upplevelsen.

”Vi har samma mål varje dag, att skapa gästupplevelser i världsklass. Det finns självklart utmaningar, men i grunden är det väldigt enkelt. Vi lyssnar till våra gäster, vad de tycker om, saknar och längtar efter. När vi arbetar på det sättet och är lyhörda för all feedback vi får från våra gäster blir det enkelt att fokusera på rätt saker, precis som det styr vår vardag guidar det oss också rätt när vi avgör hur vi skall återinvestera” berättar Carina Dillman – General Manager på YSB.

Inför 2019 planeras ytterligare återinvesteringar i både personal och byggnationer. I år kommer Salt Creek Spa, redan klassad som en av Sveriges främsta SPA destinationer, att utvecklas ytterligare. Upplevelsen skall slipas och gå mot att bli en internationell pool club. Som ett led i detta flyttar sommarbaren Lido in till Salt Creek Spa för att kunna erbjuda gästerna välblandade cocktails vid poolkanten året om, både inne och ute.

Precis utanför Spaentrén byggs vad Ystad Saltjöbad kallar ett ”playground” – för att addera värde och glädje för gästen. Där hittar du shuffleboard, pingis m.m och du är välkommen i både badrock och kostym.

”När jag hör ljudet av en hammare någonstans på anläggningen, då känner jag mig trygg. Då vet jag att vi bygger för framtiden. Konsten är att hamra tyst och i rätt tid så vi inte stör alla de gäster som kommer till oss för att slappna av och njuta, men efter 12 år av konstant utveckling och massor av byggprojekt har vi nu blivit mästare på just den delen. Byggnationerna är en av flera aktioner vi tar för att ytterligare höja gästnöjdheten – det är alltid vårt fokus, ökar vi omsättning även 2019 ser jag det endast som en bonus.” berättar Anders Nilsson VD på YSB.

”Under 2019 kommer stort fokus ligga på att utveckla destinationen med gästnöjdheten i centrum” lovar Anders Nilsson

Kommentarer är stängda.