Annons:

Accor Hotels lanserar nytt varumärke

Accor Hotels breddar sin varumärkesportfölj med JO&JOE, ett koncept som enligt hotelloperatören är skräddarsytt för världens alla ”millennials”.

JO&JOE ska enligt planerna finnas i livliga stadsmiljöer över hela världen, alltid nära kollektivtrafiken och aldrig längre än 15 minuter från populära platser och sevärdheter.

För att möta den förväntade efterfrågan siktar JO&JOE på att expandera med 50 nya hotell innan 2020 – i bland annat Paris och Bordeaux (2018), samt Warszawa, Rio de Janeiro och São Paulo.

JO&JOE är enligt ett pressmeddelande ”resultatet av ett samarbete mellan Accor Hotels ”Marketing Innovation Lab”, potentiella gäster och externa experter”. Bakom den nyskapande designen står det brittiska designföretaget Pension.

– Det gäller att bryta traditioner, glömma gamla vanor, våga förvåna och vara oväntad. Jag är oerhört stolt över det arbete som utförts av vårt team för att genomföra detta enorma projekt, säger Sébastien Bazin, styrelseordförande och koncernchef för Accor Hotels, i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.