Annons:

Efter skilsmässan från Scandic går Hasselbacken till Best Western

Från och med den 1 mars 2019 ingår det välrenommerade hotellet Hasselbacken på Djurgården i Stockholm, i Best Western Hotels & Resorts växande hotellportfölj i Skandinavien. Det var för en dryg vecka sedan Pop House Sweden, med huvudägarna Björn Ulvaeus och Conni Jonsson, offentliggjorde förvärvet av det anrika hotellet, enligt ett pressmeddelande.

Hasselbacken har i över 250 år varit en del av navet av Stockholms restaurang- och nöjesutbud och 1992 byggdes verksamheten ut till att även omfatta hotell. Med sitt  unika läge på Djurgården med blickfång över Stockholms inlopp är det många Stockholmare och tillresta som besökt eller lagt märke till byggnaden med dess  ståtliga, utsmyckade varmrosa fasad.

Nu står det också klart att hotellet kommer att ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.

-Vi är givetvis otroligt glada över att Pop House än en gång visat förtroende för Best Western. I en tid då alltfler hotell slukas upp av de stora hotellkedjorna vill vi värna mångfald i branschen och ge varje hotell möjlighet att visa sin historia och skapa sitt erbjudande där Best Western primärt står som garant för upplevelsen. Därför är vi också övertygade om att just vi är rätt val för Hasselbacken, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.

När Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet av Hasselbacken för en dryg vecka sedan klev de ett steg närmare visionen om att Djurgården ska återta positionen som Stockholms självklara nöjesdestination. Koncernen driver sedan tidigare ABBA The MuseumPop House Hotel och Cirkus.

– Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef Pop House Sweden.

Kommentarer är stängda.