Annons:

Elite inför GTA: Vårt wifi är bäst i klassen.

Elite Hotels of Sweden kan vinna Grand Travel Award. Här svarar Karin Krook, kommersiellt ansvarig på Elite Hotel, på Travel News frågor om året som gått och vad som händer 2019.

Vad är er viktigaste innovation under 2018?  Hisspitchen för att locka till er en ny kund? (Högst tre meningar.)

Vi har under 2018 satsat stort på serviceutbildning för alla våra medarbetare som möter gäst, vi har avslutat utrullning av vårt nya högkapacitets wifi på hotellen som gör att vi blir bäst i klassen och vi har samtidigt accelererat satsningarna på att ytterligare lyfta standarden på våra hotell. 

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: 

1. service och support:
Vår personal är vår stora styrka och vi arbetar hårt med att ta hand om varje enskild gäst som besöker oss. Vi lägger stort fokus på att lyfta kundupplevelsen i alla segment, på alla enheter och inom alla delar av verksamheten. Inte bara för gästerna som besöker oss utan även för våra kunder och partners. Är stolta att ligga etta på KAM-arbete bland kedjorna i Norden (Nordic Bench).  Vi arbetar fokuserat på att förbättra och förenkla och har bl a precis rullat ut Swish på alla enheter och vår hemsida för att erbjuda attraktiva lösningar för våra gäster.

2. produktkvalitet och produktutveckling:
Vi satsar på att utveckla vår fina portfölj och addera nya starka hotell (t ex förvärvet av Renaissance Malmö) samt nya orter (Mora, Strängnäs). Befintliga hotell expanderar (Elite Stora Hotellet Jönköping, Elite Stora Hotellet Örebro etc) och vi investerar mycket i att lyfta våra anrika fastigheter (Elite Grand Hotel Norrköping, Elite Hotel Savoy, Elite Palace Hotel, Elite Hotel Adlon etc). 

3. marknadsföring/branschaktiviteter:
Vi har utökat vårt fokus mot bokningsbolag och resebyråer genom att förstärka organisationen. Vi arbetar aktivt tillsammans med de lokala destinationsbyråerna och Visit Sweden för att öka intresset för våra orter och Sverige. Vi är aktiva på mässor och roadshows inom Sveriges gränser såväl som i Kina, England, Spanien, Tyskland mm.  Med syftet att öka det internationella intresset för Elite Hotels och Sverige.

Vad tycker ni själva är ert starkaste kort?

Våra starkaste kort är våra duktiga och kompetenta medarbetare och våra fina hotell. Att vi erbjuder starka helhetsupplever på alla enheter bestående av hög standard på service, hotell, konferens, och restauration.

Vilken aspekt kan bli ännu bättre 2019? 

Under 2019 satsar vi stort på att fortsätta lyfta gästupplevens alla delar. Vi kommer att växa organiskt och lägga stort fokus på de stora nya etableringarna i Södertälje och Skellefteå som kommer 2020 och 2021. 

Vad är besöksnäringens största utmaning?

En stor utmaning är att försvara det fysiska mötets status, så att människor tycker att det är värt att träffas och uppleva saker ”in real life” stället för virtuellt. För att lyckas med det måste både resan och vistelsen vara försvarbar ur ett hållbarhetsperspektiv.

Här kan du boka din biljett till galan.

 

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024