Annons:

Hobo utvecklar sin butik med Tictail

Konceptet heter ”Tictail x Hobo”. Det är en shoppingupplevelse som dygnet runt introducerar ett globalt handplockat utbud och samtidigt hyllar lokala talanger inom mode, konst och teknik i både shop och pop up-ytan Space by, enligt ett pressmeddelande.

Butiken är belägen som tidigare i lobbyn på Hobo Hotel, Brunkebergstorg 4 och kommer erbjuda ett utbud utefter teman – först ut blir ”Summer Escape in the Swedish Achepelago” som presenterar 25 varumärken från 13 olika länder samtidigt som den 9 kvm stora pop up-ytan roteras med lokala varumärken. Butiken är, precis som hotellet, öppet dygnet runt alla dagar i veckan.
Affärstidningen Travel News skickade fyra frågor till Mattias Stengl, VD på Hobo Hotel. Han svarade på två.
Finns det några affärsmål för butiken? 
– Vi har tydliga mål med butiken och samarbetet med Tictail, både finansiella & varumärkesmässiga. Jag tror att fler hotelierer behöver ställa sig frågan “om gästen inte betalar för hotellrummet om 5 år, vad betalar de för då?” Det är en fråga som dels tvingar oss att skapa upplevelser som sträcker sig betydligt längre än en god natts sömn, men det tvingar oss också att hitta vårt verkliga värde i en allt mer digital värld. Jag tror att retail är en viktig del i framtidens hotell och hobo har samarbeten och community i sitt DNA och därför var det självklart för oss att samarbeta med en partner i detta för att ta vårt koncept till nästa nivå och där blev det den bästa partner vi kunde tänka oss i form av Tictail.
Har du några siffror att redovisa från hotellet. Beläggningsgrad, REVPar etc. 
– Som resterande Stockholm märkte vi av en något tuffare start på året, men under innevarande månad maj så har vi en mycket god utvecklingen och den ser ut att fortsätta även under kommande månder. Vi är ödmjuka och glada att se att våra gäster värdesätter varumärket och hela upplevelsen på Hobo vilket bidragit till att vi har en mycket fin utveckling på vårt snittpris och det ska vi fortsätta sträva efter genom att leverera en annorlunda hotellupplevelse.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024