Under tiden har alternativet för resenärer att kommunicera med GBT resesäljare via Apple Business Chat, genom att använda meddelande-appen på iPhone och iPad, utökats till fler kundsegment inom GBT samt till fler länder utöver USA, Kanada, UK. Frankrike och Tyskland.
”Mobila meddelandefunktioner är en outnyttjad potential som länk mellan travel manager, resenär samt resesäljare i dagens situation med ständigt föränderlig reseinformation” säger Andrew Crawley, GBT’s Chief Commercial Officer . ”COVID-19 har blivit en form av katalysator för utökningen av vår plattform och kapacitet för meddelanden. Vi tänker annorlunda om information som en service och vill därför hjälpa våra kunder att stötta sina resenärers behov genom att vara aktiva i de kanaler de litar på”.
Travel Vitals, GBT’s nya plattform för reseinformation, är en viktig del av mobilstrategin för att skapa förtroende hos kunder och resenärer med korrekt och uppdaterad information. Användare av Amex GBTs mobilapp kan nu utnyttja en ”know-before-you-go” funktion i appen som ger specifik reseinfomation från Travel Vitals för att skapa en kundanpassad resesammanfattning före resan som uppdaterar om reserestriktioner och eventuella begränsningar.