Annons:

Europeiska säljer Resdagboken till Schibsted

Försäkringsbolaget Europeiska säljer sin resecommunity Resdagboken.se till mediakoncernen Schibsted.

Resdagboken var en av de första renodlade resecommunitierna vid lanseringen år 2000. I dag har den 240 000 medlemmar som gjort över 30 000 resor. Under en period har dock Europeiska letat efter en köpare till webbtjänsten.
Schibsted driver sedan ett år bokningstjänsten Destination.se där Resdagboken blir ett komplement.
– Nu fullföljer vi vår strategi med tre starka ben: journalistik, bokning på Destination och nu Resdagboken, säger Mats Eriksson, vd för Schibsted Tillväxtmedier i en pressrelease.
Genom förvärvet av Resdagboken tror Destination på bättre annonslösningar och att man kommer att nå fler svenskar som bokar sina resor på nätet. Enligt vd Frans Storm har Destination sålt resor för 345 miljoner kronor sedan starten och som mest haft trafiktoppar på 135 000 besök per dag.
Shibsted övertar omgående drift, utveckling och ansvar för Resdagboken.
– Det har varit en rolig och oerhört lärorik resa. Vi vill rikta ett stort tack till alla användare som gjort Resdagboken till en levande palts, säger Europeiskas vd Kenneth Sandén.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024