Annons:

Annons:

Liseberg satsar på digital nöjespark

Nu lanseras en första version av en helt ny digital upplevelse på liseberg.se, med den nya webbplatsen vill man erbjuda lika bra upplevelser digitalt som i verkligheten.

Den nya webbplatsen är utvecklad efter en analys om hur Lisebergs gäster beter sig och vad de anser är viktigt. Att hitta information, planera besöket, välja upplevelser och betala dem i förväg är viktiga detaljer som man har velat göra enklare, smartare, snabbare, snyggare och mer tillgängliga.

– 70 % av besökarna kommer idag via mobila enheter och att presentera allt det Liseberg har att erbjuda i ett så litet format som en mobiltelefon är en utmaning, säger Markus Ruotsalainen, chef för Lisebergs digitala kanaler i ett pressmeddelande.

– Vi ser en ökande trend bland våra gäster som väljer att planera och köpa hela sin upplevelse i förväg för att väl på plats i parken kunna fokusera på allt det roliga istället, säger Johan Ottosson, chef för digital försäljning på Liseberg.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Account Manager och Projektledare till Ski Unlimited
Sista ansökningsdag:
9 november 2018
Sheraton söker Marketing Specialist
Sista ansökningsdag:
9 november 2018
Birka söker kommunikatör
Sista ansökningsdag:
2 november 2018
MSC Cruises söker Flight Reservation Agent
Sista ansökningsdag:
2 november 2018
Flight Operations Manager till Maxli Travel Group
Sista ansökningsdag:
25 oktober 2018