Annons:

Norwegian Air Shuttle utökar sitt samarbete med Amadeus – börjar med digital hälsoverifikation

Fler resenärer återvänder nu till att flyga och verifieringen av hälsojournaler vid avgångs-, transit- och ankomstdestinationer blir en tidskrävande del av passagerarupplevelsen. Därför har Norwegian Air Shuttle utökat sitt partnerskap med Amadeus för att testa Traveler ID: s digitala hälsoverifikation.

Amadeus teknologiska lösning kommer att vara inbäddad i passagerarens
självbetjäningsupplevelse, oavsett om det sker via flygbolagets app eller webbplats.
Resenärer kommer att kunna deklarera den nödvändiga hälsodokumentationen genom
appen som sedan kontrolleras mot destinationens krav.

– Vi är stolta att implementera denna innovativa Amadeus-teknologi som syftar till att
förbättra passagerarupplevelsen. Genom integrationen med Altéas affärsregler kommer
Traveler ID: s hälsoverifikarion att veta vilken dokumentation som resenäreren bör ha
beroende på deras rutt och nationalitet. Norwegian är dedikerade till att vara ledande när det
gäller att förenkla kundresan, och vårt pilotförsök med Traveler ID för Safe Travel-teknologi är
ett viktigt steg i resebranschen för att säkerställa att passagerare kan resa i tillit och
förtroende för att de följer de senaste resebestämmelserna, säger Tor-Arne Fosser,
Norwegian Executive Vice President Products and Digital Development.

Traveler ID är också helt integrerat i flygbolagets incheckningssystem, vilket innebär att när
resenären har fyllt i informationen, kan resenären hänvisa till den under hela resan på ett
snabbt, bekvämt och säkert sätt.
– Vi är glada att Norwegian Air Shuttle implementerar Traveler ID för Safe Travel, vilket ger
fördelarna till sina passagerare med denna innovativa teknologi,” säger Johan Nordqvist, Vice
President, Airlines Nordics & Baltics och VD, Skandinavien på Amadeus.

– Traveler ID är ett av våra erbjudanden genom vårt Safe Travel-ekosystem. Det hjälper till att centralisera och
effektivisera verifieringsprocessen för digitala hälsoposter, vilket minskar behovet av flera
inloggningar och olika appar och samtidigt möjliggör en mjukare och friktionsfri
reseupplevelse. Vi har fler funktioner som kommer till marknaden snart och vi ser fram emot
att uppdatera alla om riktningen för detta partnerskap, fortsätter han.

Kommentarer är stängda.