Annons:

Rekordmånga kryssade med Hurtigruten

2015 blev Hurtigrutens bästa år - någonsin! Norges kustlandskap lockade många svenskar och försäljningen i Sverige ökade med 44 procent.

2015 valde rekordmånga svenskar att kryssa längs Hurtigruten.  Försäljningen i Sverige ökade med 44 procent.

– Det är viktigt för Hurtigruten att erbjuda kryssningar och aktiviteter som är attraktiva i Sverige. Vi är väldigt stolta över att vår nya profil och våra erbjudanden med kortare och äventyrliga kryssningar har blivit en succé, säger Daniel Skjeldam, koncernchef på Hurtigruten, i ett pressmeddelande.

2015 blev det bästa i företagets 123-åriga historia. De omsatte totalt 927 norska miljoner kronor vilket är en ökning med 42 procent från föregående år.

Populärt har varit deras nya weekendkryssningspaket ”packat och klart”. Samtidigt har den klassiska sexdagarskryssningen mellan Bergen-Kirkenes varit den mest bokade bland svenskar.

Vår svenska kampanj  ”packat & klart” med kortare kryssningar som inkluderade flyg tur och retur har fallit mycket väl ut bland svenskar, men som ofta är gammal äldst, säger Johanna Hansli, försäljningsansvarig i Sverige och Finland i pressmeddelandet.

 

 

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024