Annons:

Stil i sikte fick tuff start

I tisdags var det premiär på Viking Lines storsatsning Stil i sikte på TV3. Blott 164 000 tittade.

– Vi tycker att vi har fått en bra start sett till att premiären inföll med Lill-Babs sorgliga frånfälle. Vi vet att många valde att titta på SVT:s minnesprogram som sändes samtidigt som Stil i sikte, men vi fick ändå bra med tittare och tittandet ökade dessutom under programmets gång, vilket betyder att de som zappade in längs vägen gillade vad de såg. Nu ser vi fram emot att följa hur tittandet via både linjär tv och Viafree utvecklar sig, vi tror ju att detta är ett format som passar väldigt bra för playtjänster, säger Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien.
Stil i sikte är ett nytt programformat skapat av produktionsbolaget Mastiff, utvecklingsbolaget Zodiak Factory och underhållningskoncernen MTG i nära samarbete med rederiet Viking Line. I programmet får såväl småbarnsmammor, äkta par som unga kompisar uppleva sitt livs stilomvandling under ett händelserikt, lyxigt och kärleksfullt dygn på Cinderella.
 Vad kostar programmet?
– Stil i sikte är en viktig satsning gentemot den svenska marknaden, och en del i vår totala mediemix. Vi vet att tv fortfarande har stor genomslagskraft och tror på att kombinera den här typen av bredare underhållning med annonsering och PR av olika slag. Exakta kostnader kommenterar vi dock inte, säger Eleonora Hansi, informationschef Viking Line Skandinavien.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024