Annons:

Annons:

Rekordresultat för Ticket

Ticket Privatresor redovisade sitt bästa resultat någonsin under 2016.

Fjolårets rörelseresultatet landade på 75,7 miljoner kronor, att jämföra med 63,0 året dessförinnan. Samtidigt ökade försäljningen med 8 procent till 5 759 miljoner kronor (5 326). Det framgår av resebyråkedjans årsrapport.

– Jag är mycket stolt över att vi återigen lyckats göra ett rekordresultat och i fjol nådde den högsta omsättningen någonsin. Det är tack vare våra kompetenta och engagerade medarbetare som vi gång på gång lyckas överträffa alla förväntningar och ta marknadsandelar, säger Katarina Sjögren Petrini, koncernchef för Ticket Privatresor i en kommentar.

Försäljningen i Sverige som är Tickets största marknad, ökade ifjol med 5 procent jämfört med 2015. Resebyråkedjan jämför i ett pressmeddelande den siffran med Svenska Resebyråföreningens (SRF) statistik över privatreseförsäljningen genom resebyråer, inklusive renodlade onlineresebyråer, som visade en försäljningsökning på 3 procent 2016.

I Norge ökade försäljningen med 9 procent jämfört med i fjol.

Ticket fortsatte under 2016 sin satsning på omnikanalstrategin i butik, telefon och online i Sverige och Norge, vilket Katarina Sjögren Petrini bidrar starkt till fjolårets ressultat.

– Att våra resebutiker servar alla våra kunder och att de får samma service oavsett bokningskanal bidrar till vår lönsamma tillväxt. Onlinetillväxten ger butikerna nya kundströmmar samtidigt som vi ser att fler onlinekunder väljer Ticket tack vare den höga service kunderna får av våra duktiga resesäljare och vår stora tillgänglighet, säger Katarina Sjögren Petrini, koncernchef för Ticket Privatresor.

Den lönsamma tillväxten har enligt Ticket fortsatt under 2017. Vårens ostadiga väder har bidragit till att försäljningen ökat jämfört med i fjol.

– Sol och värme är viktigt för svenskarna och det är tydligt att många vill säkra upp med några varma veckor utomlands i sommar, säger Katarina Sjögren Petrini.

En kommentar

  1. Peter Hellman: Grattis Ticket! Bra varumärke med en bra mix av försäljning och distribution i alla tre kanaler! Peter Hellman
    Svara

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

1 KOMMENTARER ÖPPNA
Sheraton söker Marketing Specialist
Sista ansökningsdag:
9 november 2018
MSC Cruises söker Flight Reservation Agent
Sista ansökningsdag:
2 november 2018
Flight Operations Manager till Maxli Travel Group
Sista ansökningsdag:
25 oktober 2018
Account Manager och Projektledare till Ski Unlimited
Sista ansökningsdag:
9 november 2018
Birka söker kommunikatör
Sista ansökningsdag:
2 november 2018