Annons:

Löftet från SAS: Vi ska betala tillbaka kundernas pengar

SAS förstår att många kunder är frustrerade över att inte ha fått tillbaka sina pengar för inställda resor, säger presschefen Freja Annamatz till SVT.

Hon säger vidare att alla som har krav på ersättning för inställda flyg kommer få tillbaka sina pengar.
– Det vi inte mäktar med är att göra det inom sju dagar, men vi gör allt för att påskynda processen, säger hon.
Konsumentombudsmannen, KO, kräver att SAS betalar tillbaka inställda resor inom sju dagar annars hotar böter på en miljon kronor i månaden.

2 kommentarer

  1. Anonym: Det där har man sagt sedan i somras. Tröttnar hon inte själv på sina lögner?!. Herregud, att det inte mäktas med inom 7 dagar har nog de som väntat på pengar sedan i våras, redan insett. Kvalificerat skitsnack m.a.o, känns som att hon läser från en färdigskriven mall.
  2. Per Skåning: Ja, det verkar som alla i företaget SAS har fått order om att ljuga så mycket de bara orkar. Vilket skitsnack, allt från en usel VD ner i ledet av anställda. Väntar fortfarande på återbetalningar från inställningar i början av april. SAS är helt klart sämst i klassen jmf med andra flygbolag. Jag har helt slutat att flyga med SAS. Väljer bolag som Lufthansa och Swiss som i stort sett upprätthåller den produkt man förväntar sig av ett "riktigt" flygbolag.
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024