Annons:

Comvision ska locka svenskar till Slovenien

Slovenien gör en satsning för att öka den svenska turismen till landet. Kommunikationsbyrån Comvision har fått pr-uppdraget.

Sveriges andel av ankommande turister till Slovenien är bara 0,3 procent. Nu vill det lilla landet intill Italien, Kroatien och Österrike öka den andelen.

– Slovenien är ett oupptäckt smultronställe i Europa. Upplevelserna sträcker sig från sandstränder och imponerade undervattensvärldar och gruvor till kulturstäder och pittoresk landsbygd. Slovenien bjuder också in till kulinariska smakupplevelser med sin egna vin- och ostproduktion, hävdar Brina Čehovin, ansvarig för Sloveniens pr- och marknadsaktiviteter i Skandinavien, i ett pressmeddelande.

Uppdraget för pr-satsningen har efter upphandling gått till byrån Comvision. Utöver Slovenien har Comvision arbetat med eller har uppdrag för kunder som Florida Keys & Key West, Colorado, Estland, NYC & Company, Momondo och Emirates. Projektledare från Comvision är Elin Norlin.

Kommentarer är stängda.