Annons:

Gröna Lund satsar 28 miljoner på Halloween

Årets upplaga är både vacker och skrämmande tycker Travel News utsända.

Årets stora satsning heter Skeppet. I ett pressmeddelande kan man läsa följande: “Ett skepp från orienten har en mörk och stormig natt glidit in mot Saltsjön och fäst sina rostiga kättingar längst med Gröna Lunds kajsida. Skeppets besättning går inte att finna någonstans, men de olika rummen i drakbåtens slitna inre vittnar om mörka händelser. Innanför skeppets skrov döljer sig nämligen en ondska från en tusen år gammal förbannelse. Så lyder historien bakom Gröna Lunds nya skräckhus till årets Halloweenfirande. Den som vågar gå ombord på Skeppet kommer att behöva ta sig igenom 750 kvadratmeter skräck, fördelat på tre våningar och en 200 meter lång labyrint.”

Totalt är det 500 personer som arbetar med Halloween på Gröna Lund och totalt satsar man 28 miljoner, 8 mer än året innan. Då kom 85 000 besökare till parken på tio dagar. I år hoppas man på över 100 000 besökare, för att nå detta har man öppet i ytterligare tre dagar. Gröna Lund hade svettig sommar med vikande publiksiffror i sommarhettan. Det var samma sak i Göteborg på Liseberg.

Travel News har varit på plats och kan intyga att de nya attraktionerna är vackra och skrämmande så väl för unga och något äldre personer. De under tio år bör inte gå runt i Skeppet utan sina föräldrar om de vill sova utan mardrömmar. Det är andra året  som Gröna Lund arrangerar Halloween. På Tivoli i Köpenhamn har man gjort detta i många år väldigt framgångsrikt.

 

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024