Annons:

Annons:

Helsingborg avvecklar turistbyrån – satsar digitalt

Helsingborgs stad avvecklar den fysiska turistbyrån och skapar i stället andra alternativ för turistinformation.

– Vi ser att våra besökare allt oftare söker sin information och inspiration via andra kanaler än turistbyrån. Därför anpassar vi oss nu efter besökarnas önskemål och beteende, säger Emma Håkansson, turistchef i Helsingborgs stad i ett pressmeddelande.

Eftersom Helsingborgs stad märkt att allt fler besökare söker information via digitala kanaler – såväl inför sin resa som på plats på destinationen – utvecklar man sin besöksservice till att vara tillgänglig dygnet runt och inte beroende av öppettider. Detta sker genom att arbeta med bland annat hemsidor, appar, sociala medier, digitala infokiosker på stan.

Det personliga försvinner dock inte att helt, utan Helsingborg fortsätter att utveckla sin mobila verksamhet med cyklar ute i city, som hjälper besökare med information och inspiration.

Den fysiska turistbyrån försvinner den 15 oktober.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
ANNONS
ANNONS
RK Travel Group söker reseproducenter
Sista ansökningsdag:
31 augusti 2018
Recruiting in Gothenburg
Sista ansökningsdag:
7 september 2018
Resesäljare vikariat t.om mars 2019
Sista ansökningsdag:
31 augusti 2018
ACCOUNTING
Sista ansökningsdag:
31 augusti 2018
Vi söker en ny stark kollega!
Sista ansökningsdag:
4 september 2018
JUNIOR SALES/ SALES ASSISTANT
Sista ansökningsdag:
22 augusti 2018