Annons:

Jämtländsk mat till utländska journalister

God och hälsosam mat är en del av Visit Swedens strategi att stärka Sveriges varumärke. Nu ska en pressakademi för utländska journalister få smaka på Jämtland.

I dag torsdag börjar en pressakademi i Jämtland för utländska journalister. Reportrarna får middag hemma hos Östersundsbor, lunch på Fäviken och Tivars Gårdsmejeri och besök i Njarka sameby.

Pressakademin består av åtta matjournalister från bland annat Ryssland, Frankrike och Spanien som får matupplevelser i Sverige under fem dagar. Aktiviteter som paddling och vandring på Åreskutan ska också hinnas med. Visit Sweden, Jämtland Härjedalen Turism, Åre Destination och Östersund Turist och Kongress står bakom resan.

– Den gastronomiska världen vänder blickarna norrut just nu. Sverige är ett föregångsland när det gäller mat och vårt kök är hälsosamt och nyfiket på nya idéer. Nyligen tog också en svensk kock hem ett silver i kock-VM. Mat, tillsammans med kreativ livsstil, svensk design, film, musik och litteratur, påverkar allt fler att bli nyfikna på Sverige och bidrar till att stärka Sveriges varumärke, säger Thomas Brühl, vd för Visit Sweden.

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Affärsresesäljare till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Producent för grupp & konferens till Travel Service
Sista ansökningsdag:
18 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024