Annons:

Annons:

Dataskarm

Smygreklam när Malmö Turism köpte influencers

Malmö Turism satsade 190 000 kronor på att få utländska influencers att göra reklam för staden i sociala medier.

Enligt Malmö Turism har resultatet varit långt över förväntan – men när Sydsvenskan granskar inläggen visar det sig att många av dem saknar reklammärkning.
– Vi måste helt klart bli tydligare i våra avtal, säger Anna Wittgren, pr-ansvarig på Malmö Turism till Sydsvenskan.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
American Express Nordics – new position!
Sista ansökningsdag:
31 december 2018
Business Travel Consultant – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 januari 2019
Vi söker en chef med stort intresse för affärsutveckling!
Sista ansökningsdag:
31 december 2018
Grand Tours söker färdledare och resesäljare
Sista ansökningsdag:
18 januari 2019