Annons:

Annons:

Dataskarm

Smygreklam när Malmö Turism köpte influencers

Malmö Turism satsade 190 000 kronor på att få utländska influencers att göra reklam för staden i sociala medier.

Enligt Malmö Turism har resultatet varit långt över förväntan – men när Sydsvenskan granskar inläggen visar det sig att många av dem saknar reklammärkning.
– Vi måste helt klart bli tydligare i våra avtal, säger Anna Wittgren, pr-ansvarig på Malmö Turism till Sydsvenskan.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Projektledare Grupp & konferens
Sista ansökningsdag:
18 februari 2019
Affärsresesäljare
Sista ansökningsdag:
18 februari 2019
Senior Direct Sales and Servicing Agent
Sista ansökningsdag:
11 februari 2019
Specialist Tour Coordinator / Project Coordinator
Sista ansökningsdag:
13 februari 2019
RES och Travel News söker webbredaktör
Sista ansökningsdag:
20 februari 2019