Annons:

Annons:

Stig Helmer till Danmark

Visitdenmark lanserar en ny kampanj med karaktären Stig Helmer i huvudrollen. (Video)

Visitdenmark har tagit fram en ny reklamkampanj som ska få svenskar att komma ihåg Danmark som resmål inför sommaren. ”Ursäkta, men när är Danmark som bäst?” frågar sig en tecknad version av Stig Helmer på en resa runt i Danmark och får svaret ”Hvergang!” (en konversation inspirerad av gamla Storm P-reklamen).

– Svenskarna har ett särskilt kärleksförhållande till Danmark som går långt tillbaka i tiden. Men som i alla förhållanden gäller det att bevara gnistan och med vår nya kampanj vill vi påminna svenskarna om varför de i så många år har rest till Danmark – och det är därför att Danmark alltid bjuder på ett glatt återseende. Här är det de små sakerna som skapar de stora upplevelserna, säger marknadschef Peter Krusborg på Visitdenmark i Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjen drar igång på fredag. Den har tagits fram i samarbete med den danska reklambyrån Sylvester Hvid & Co och genomförs i samarbete med Færgen A/S, Öresundsbron, Scandlines Helsingør-Helsingborg och Stena Line.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Grand Tours söker färdledare och resesäljare
Sista ansökningsdag:
18 januari 2019
Business Travel Consultant – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 januari 2019
American Express Nordics – new position!
Sista ansökningsdag:
31 december 2018
Vi söker en chef med stort intresse för affärsutveckling!
Sista ansökningsdag:
31 december 2018