Annons:

Veckans rookie: Hanna Erixson på Ving

Travel News fortsätter att uppmärksamma unga smarta människor i reseindustrin. Idag intervjuar vi Hanna Erixson, Creative Lead & Social Media Manager på Ving.

Grattis du är veckans rookie i Travel News. Din titel på Linkedin är Creative Lead & Social Media Manager Ving / Nordic Leisure Travel Group AB. Vad gör du hela dagarna?

Tack! Så kul! Ja, vad tusan gör jag och vad gör jag inte hela dagarna? Följ Ving i sociala medier. Det du ser där gör jag. Planerar, koordinerar och skapar innehåll till kanalerna, för att sammanfatta det kort.

Varför ska man åka Ving när man kan åka billigare på egen hand?

För att det är oslagbart när det kommer till att känna sig trygg och säker inför och under resan. Som resenär kan du i stort sett släppa allt, vi förser dig med all tänkbar information du kan behöva. Men den främsta anledningen är ändå att charter, i jämförelse med reguljärflyg, är det mest hållbara sättet att resa med flyg. Något jag inte visste innan jag började på Ving.

Är TikTok det bästa som hänt internet sedan world wide web?

Nej du, så ung är jag inte. Kollar absolut i ”researchsyfte” men vänder alltid tillbaka till Instagram.

Du jobbade tidigare på Åkestam Holst, vad lärde du dig där?

Otroligt mycket. Jag jobbade med en mängd olika kunder (IKEA, Pressbyrån, Felix, Sector Alarm med flera) och fick på så sätt inblick i många olika branscher. Väldigt lärorikt att ha varit på en så stor och välrenommerad reklambyrå och ha med allt jag lärde mig där nu när jag sitter på ”andra sidan”.

Förr jobbade du med något som många människor hatar. Nu arbetar du med något som alla människor älskar: resor. Eller?

Jag skulle nog säga att jag nästan bara har jobbat med sånt som människor gillar. Men resor är absolut svårslaget!

Det vanligaste felet när företag kommunicerar i sociala medier?

Alldeles för många företag lär inte känna sin målgrupp och tar reda på vilket slags innehåll de är intresserade av. De glömmer att vi faktiskt är i kundernas privata flöden och för att få vara där behöver vi förtjäna platsen (läs: skapa intressant/relevant innehåll)

Varför har du sökt dig till reseindustrin?

För att det är en bransch i förändring. Det är något jag tilltalas av. Men framförallt för att det är en fantastisk produkt. När man jobbar med visuellt innehåll som jag gör så är det otroligt tacksamt.

Hur länge tänker du stanna?

Så länge jag känner att jag bidrar med värde, utvecklas och har kul.

Vad gör du om tio år?

Får svindel av att tänka så långt. Men ja, förhoppningsvis har jag tagit ett par kliv upp på karriärsstegen. Men det viktigaste av allt är att jag fortfarande trivs och gillar det jag gör!

Reseindustrins största utmaning?

Klimatdebatten, helt klart. Där har vi, precis som de flesta branscher, ett stort ansvar. Det är något som tas på stort allvar internt och är högprioritet framåt. Människor kommer fortsätta resa, vi har ett ansvar att utveckla det.

Namn: Hanna Erixson

Titel: Creative Lead & Social Media Manager

Familj: Sambo Anders och dotter Sigrid, 2 år

Ålder: 31 år

Bor: Aspudden, Stockholm

Senaste resa: Thailand februari 2020 (precis innan pandemin bröt ut)

Favorithotell: Ska besöka vårt koncepthotell O.B.C Cypern i slutet av oktober och vill svara det innan jag ens har varit där. Det ser helt fantastiskt ut på bilderna!

Favoritfärjebolag: Vaxholmsbolaget

Favoritreseapp: Google Maps

Favoritapp: Instagram

Flygbolag som jag åker helst med: Sunclass Airlines såklart!

Favoritdestination: Mallorca och London

Min drömresa: Sydafrika

Detta vet vi inte om dig: Jag var utomlands första gången när jag var 10 år och det första resmålet var Mexiko.

Vem vill du ge ett Wilhelmina Skoghpris: Taxi Stockholm och alla fantastiska taxichaufförer som har levererat Covid-test till ens dörr under pandemin. Vilken service!

Kommentarer är stängda.