Annons:

Annons:

SAS stänger lounger

SAS kommer att stänga flera lounger och fast track-möjligheter på flygplatser runt om i världen.

Stängningarna kommer att genomföras under januari 2017, rapporterar e-magasinet Travel Trade Outbound Scandinavia.

Loungerna stängs på flygplatserna i Billund, Dubrovnik, Dublin, Nice, Riga, Split, Venedig, Vilnius, Aalborg, Aberdeen, Malaga, Alicante, Barcelona, Birmingham, Bologna, Budapest, Edinburgh, Rom, Faro, Gdansk, Keflavik, Krakow, Pulkovo, London, Milano, Tokyo/Narita, Boston, Hongkong, Beijing och Shanghai. skriver nyhetsbyrån Direkt.

Samtidigt avslutas samarbetet med sju tredje parts fast track nästa år.

8 kommentarer

  1. Anders E: Festligt! Låter som bra produktutveckling för sina trogna "normalfrekventa" resenärer! ... och fast track stängs även för de som betalar de extra kronorna för Plus, då får vi ivf sitta långt fram, äta macka och ta med väska för vår lilla extra insats. Vad pysslar ni med SAS? Trodde att ni var bolaget på G för oss Svenska flygresenärer?!
    Svara
  2. Frequent flyer: Ja, vad blir vitsen med SAS Plus?
    Svara
  3. Plus blir minus: Var det här tänkt som årets julklapp till resenärerna? Senaste åren har det ju kännts som att SAS varit på rätt väg i att hitta relevanta mervärden till vettigt pris. Det finns en unik position att ta som prisvärt servicebolag . Ska man spela i lågprissegmentet är det en smart idé att också ha verkligt låga kostnader. Dessutom finns ju redan andra starka spelare på den planhalvan...
    Svara
  4. Gerth G: Bra att veta. Då har vi fått ännu ett bekräftat lågprisbolag i Sverige (Skandinavien). Trodde att SAS produktutveckling skulle gå åt andra hållet med bättre förmåner/service och högre /relevanta priser. Välkommen i lågpristräsket.
    Svara
  5. Travelman: En klar tillbakagång, jag är både SAS plus resenär och reseagent, synd på en annars bra flygprodukt
    Svara
  6. Förundrad: Undrar hur mycket ovan kommentarer är byggda på fakta argument? Ett faktum är att det inte längre finns tillräckligt stor köpkraft och efterfrågan i det segmentet som SAS försökt tilltala. Precis därför har passagerarna under flera år svikit dem för (främst) Norwegian. Något som framgick tydligt i jämförelse av bolagens årliga passagerarantal, där Norwegian håller på att gå om... Uppenbarligen lyckas de med sin produkt (och pris) locka fler kunder.... Vad ska SAS göra; stå bredvid med servicekoncept som fler och fler kunder överger?!
    Svara
  7. Fd Plusresenär: De enda anledningar som verkligen avgjort att man bokat Plus är fast track och loungetillgång. Finns nu ingen anledning att boka Plus vilket torde innebära lägre intäkter för SAS.
    Svara
  8. Eivor..Olofsson @telia.com: Vad är tanken att vara trogen SAS kund . Jag är Diamond sen två år tillbaka . Nu verkar det vara att det är bortkastat att ha varit noga med att alltid välja SAS ä ven om det varit något dyrare . Alltså det är bara arr tänka om . Diamond och trogen SAS beundrare under 10 år
    Svara

Välkommen att kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av redaktionen. Kommentarer som kan anses vara olagliga, avviker från ämnet eller inte håller en god ton kommer att avpubliceras.

Independent Hotel Group söker In-house sales manager
Sista ansökningsdag:
25 December, 2017
Account Representative – Sweden
Sista ansökningsdag:
20 December, 2017
Apollo söker web editor
Sista ansökningsdag:
21 December, 2017
GRAND HÔTEL SÖKER GROUP- & EVENT SALES MANAGER
Sista ansökningsdag:
12 January, 2018
Project Manager, CWT Meeting & Events
Sista ansökningsdag:
19 December, 2017
På nytt jobb