Hanna Forthmeiier är ny marknadschef på High Chaparral. Här svarar hon på Travel News på-nytt-jobb-enkät om varför hon fick jobbet, hur man når barfamiljer och vad hon lärde sig på Din Maskin AB i Värnamo.
Varför valde de dig?
Jag har en väldigt bred bakgrund både akademiskt och yrkesmässigt och har arbetat inom ett flertal olika branscher både i Sverige och utomlands. De senaste åren har jag dock främst arbetat med kommunikation, digital marknadsföring och destinationsmarknadsföring både strategiskt och operativt. Jag tror att kombinationen av min akademiska, strategiska och operativa bakgrund gjorde att de tycker att jag är rätt person att leda High Chaparrals marknadsförings- och varumärkesarbete framåt.
Varför valde du High Chaparral?
Att få arbeta med ett varumärke som så många har en relation till är både spännande och utmanande. Jag har besökt High Chaparral många gånger, både som barn och vuxen, och har sett parkens fantastiska utveckling. Att få vara en del av det fortsatta arbetet framåt mot visionen att bli världens bästa vilda västern för barnfamiljer känns både väldigt inspirerande och roligt.
Tre meningar som summerar din karriär fram till idag?
Jag har alltid varit nyfiken och har genom åren sökt mig till olika branscher och utmaningar, bland annat finansbranschen, högre utbildning och senast industri- och teknikhandeln. Det har varit intressant att arbeta inom så vitt skilda branscher där alla på olika sätt har gett mig kunskap och värdefulla erfarenheter. Under flera år…
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete