Annons:

Annons:

Att sälja kunskap om resenären

KRÖNIKA Resebranschen befinner sig i en brytpunkt, vi går med snabba steg från att sälja…

Val av resmål – ett motsägelsefullt beslut

Vad säger egentligen en topplista över vilka resmål som är hetast just nu? Varför väljer…

Krönika: Hänger Sverige med i kampen om framtidens resenärer?

Det går inte att falla tillbaka på gamla meriter när kampen om framtidens turister hårdnar.…

Krönika: ”Digital annonsering måste vara långsiktig”

Det är med nya kunder företag kan hitta tillväxt, inte genom en massa ”säkra” klick…

Big data – mycket information om folk

Vad är big data, och hur fungerar programmatiska annonsköp. Travel News krönikör Helena Sjögren från…

Efter rate parity – är egna kanaler alltid bäst?

Det är inte längre en fråga om rate parity-reglerna kommer att ändras i Sverige, utan…

Hotellen behöver förstå Darwin

Anpassa er eller dö. Det är inte onlineresebyråerna eller Airbnb som hotar hotellen, det är…

Eurovision – en turistisk spetsprodukt

2000 ackrediterade journalister och en tävling som ses av 200 miljoner tv-tittare från Europa till…

Delningsekonomin är här för att stanna

Innovationer som utmanar strukturer har alltid motarbetats av etablissemanget. Nu är det delningsekonomin, med bolag…

Är det svinaktigt att resa till USA?

Diktatur och brott mot mänskliga rätter ska kritiseras, men är det moraliskt försvarbart att åka…