Annons:

Nytt hotellkoncept för lyxmarknaden i Norden

Scandinavian Hospitality lanserar ett helt nytt koncept på den nordiska marknaden genom att kombinera uthyrning av unika semestervillor med femstjärnig hotellservice. I hyran inkluderas bland annat privat kock, daglig städning, hotelllakan och lyxiga badrumsprodukter med möjlighet att addera en rad andra tjänster för att få en skräddarsydd upplevelse för varje gästs unika behov. Redan idag erbjuds cirka 20 villor i toppklass med tjänsten, innan året är slut är ambitionen att portföljen vuxit till 100 villor och våningar, enligt ett pressmeddelande.

Scandinavian Hospitality förvandlar över 15 års erfarenhet inom service i lyxsegmentet till en unik, skräddarsydd gästupplevelse. Med ett noggrant urval av exceptionella villor och våningar samt en intuitiv inställning till service erbjuds gästen total avkoppling.

Syftet är att höja nivån på semesterutbudet i Skandinavien och erbjuda en lyxhotellupplevelse i privata miljöer för resenärer med höga krav på bekvämlighet. 

Kockar och städpersonal är handplockade från några av nordens bästa restauranger och hotell. Gemensamt för dem alla är passionen för service, värdskap och gästupplevelse. Med personal på plats säkerställs även tryggheten för husägaren som hyr ut. 

Tjänsten är högaktuell i sommar då många inte kan eller vill resa utomlands på semester. Genom att göra hotellupplevelsen mobil, flexibel och skräddarsydd finns nu möjligheten att känna samma avkoppling i hemlandet som en utlandsresa ofta ger.

Grundaren Martin Gunnarsson har lång erfarenhet inom lyxhotell och värdskap. Med en passion för service i absoluta toppklass kombinerat med ett stort intresse för resor och upplevelser såg han enligt ett pressmeddelande ett gap på den nordiska marknaden. 

”Med Scandinavian Hospitality vill jag erbjuda det bästa av två världar – femstjärnig hotellservice förenat med avskildheten gästen får i privata hem. Idag har vi cirka 20 villor tillgängliga att boka, innan året är slut har vi 100”, säger Martin Gunnarsson, grundare av Scandinavian Hospitality. ”Denna typ av upplevelse har hittills saknats på den nordiska marknaden. Just i år känns det dessutom mer aktuellt än någonsin att erbjuda en ny typ av semester i hemlandet”. 

I år är målgruppen koncentrerad till den inhemska turismen i respektive land, men i takt med att det globala resandet ökar igen, skiftar Scandinavian Hospitality sitt fokus till att även erbjuda den utländska gästen möjlighet att uppleva Norden på ett helt nytt sätt.

 

3 kommentarer

  1. Johan: Låter grymt intressant. Var bokar man dessa villor?
  2. M: scandinavianhospitality.com
  3. Erik: Snyggt Martin
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024