Annons:

Annons:

”Kundnöjdhet och det kommersiella resultatet är viktigast”

Elisabeth Lönne är ny chef för Stena Lines Danmarkslinjer. Det innebär att hon flyttar från London till Göteborg. Här berättar hon om varför hon varit Stena Line trogen länge och sin roligaste arbetsuppgift. "Vårt absoluta fokus i dessa tuffa tider är att ge våra gäster en säker och trygg upplevelse i sitt resande och samtidigt hålla varuförsörjningen öppen mellan Danmark och Sverige med vår omfattande fraktverksamhet."

Grattis Elisabeth Lönne, du är ny chef för Stena Lines Danmarkslinjer. Varför valde de dig?

Erfarenhet av vår internationella verksamhet, starkt kundfokus och ett tydligt kommersiellt driv. Därtill en stor dos energi och en passion för att tillsammans med teamet hantera den stora operationella verksamheten för Danmarkstrafiken med bland annat 4 fartyg och ca 450 anställda. Samtidigt som vi håller blicken högt för hur vi kan utveckla oss in i framtiden.

Vad gör du hela dagarna, egentligen?

Vårt absoluta fokus i dessa tuffa tider är att ge våra gäster en säker och trygg upplevelse i sitt resande och samtidigt hålla varuförsörjningen öppen mellan Danmark och Sverige med vår omfattande fraktverksamhet.

Din roligaste arbetsuppgift? 

Utan tvekan samarbetet med mina kollegor. Ombord så väl som i land.

Och denna uppgift är kvar på to-do-list till i morgon?

Administration. Evighetsuppgift.

Du har tidigare arbetat med försäljning, marknadsföring och service, vad är roligast att göra?

Att sätta ihop allt för att skapa ett mervärde för kunden och driva den kommersiella affären framåt

Vilket land är bäst på att hantera corona: Danmark eller Sverige?

Det är inte vår uppgift att bedöma, vi följer myndigheternas regler och restriktioner för att våra gäster och vår personal kan resa och arbeta säkert.

Du är från Skåne. Hur trivs du i Göteborg?

En fantastisk stad, som hittills välkomnat mig varmt. Här finns både lite av Malmö och lite av London som vi närmast kommer ifrån. En perfekt kombination och mycket nytt att utforska.

Du har varit länge på Stena Line, varför?

Pulsen i vår verksamhet och kombinationen av  såväl stora fartyg och den omgivande infrastrukturen som utgör vår del i flödena mellan länder. Att hjälpa våra kunder vidare ut i världen är kittlande. Som ett av världens största färjerederi med ett stort europeiskt linjenätverk har jag dessutom haft möjligheten att jobba i flera länder i olika typer av roller. Stena Line är ett företag med starka värderingar och framtidstro.

Vad skulle få dig att byta arbetsgivare?

Ingen har lyckats locka mig bort härifrån hittills. Så det är en svår nöt att knäcka. Jag trivs fantastiskt bra på Stena Line.

Vilka KPI kommer du att mätas mot?

Kundnöjdhet och det kommersiella resultatet.

Vad är Stena Line viktigaste KPI:er?

Att leverera på vår vision ”Connecting Europe for a Sustainable Future”. För att lyckas måste vi sätta säkerheten först, ha nöjda kunder både på passagerar- och fraktsidan, vara lönsamma, punktliga och fortsätta vårt arbete att leda utvecklingen mot en mer hållbar sjöfart.

Namn: Elisabeth Lönne

Titel: Trade Director, Business Region Denmark

Familj: Make och mindre flock av olika sorters fyrbenta

Bor: Snart i Göteborg på heltid

Senaste resa: Flytten hem från London till Sverige

Favorithotell: Bratsera Hotel, Hydra

Favoritfärjebolag: Ha! Stena Line så klart.

Favoritreseapp: Google Maps

Flygbolag som jag åker helst med: Det som erbjuder WiFi

Favoritdestination: Storstäder med brett kulturutbud och mycket puls alla gånger.

Min drömresa: Dit vi åker nästa gång

Detta vet vi inte om dig: Jag är en jäkel på att busvissla. Funkar på såväl hundar som stimmiga folksamlingar.

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.