Strömma började tidigt samarbeta med Leisure Pass Group och har använt deras system sedan 2003. Från 2016 utökades samarbetet till att även gälla marknadsföring och försäljning online, med framgångsrikt resultat. LPG förvärvarar nu Stockholm Pass och kommer därmed vara det bolag som äger och driver kortet. LPG verkar idag i mer än 35 städer och säljer varje år över 3 miljoner kort med över 16 miljoner attraktionsbesök.
– Leisure Pass Group kommer att vara en viktig strategisk partner till Strömma även i framtiden. Vårt nya partnerskap ska se till att utnyttja varandras styrkor och se till att vi skapar de bästa förutsättningarna för ett ännu starkare citypass i Stockholm som ger alla oss aktörer på destinationen en stark marknadsförings- och distributionskanal för att synas och nå turisten, säger Patric Sjöberg, CEO Stromma Group i ett pressmeddelande.
Leisure Pass Group kommer att utveckla produkten till en helt digital lösning genom att inkludera Stockholm Pass i sin ”Go City kort familj” som bygger på en app-baserad teknik. Turisterna får därmed en ännu enklare och smidigare produkt som möter den växande efterfrågan på mobila lösningar.
– Vi är mycket glada över att inkludera Stockholm Pass i vår familj av Go City kort. Vårt mål är att bygga på en redan stark produkt, som inkluderar de bästa attraktionerna, turerna och aktiviteterna i staden, genom att förbättra kundupplevelsen ytterligare genom Go City-mobilapp.
Vi ser också fram emot att fortsätta vårt partnerskap med Stromma, både i Stockholm och andra europeiska städer, säger Jon Owen, CEO Leisure Pass Group i ett pressmeddelande.