Annons:

Annons:

Här är gänget som ska lyfta Visit Sweden

För att ytterligare närma sig svenska, kommersiella aktörer och näringar där utländska besökare i Sverige är viktiga, har organisationen Svensk Turism sammanställt en Advisory Board, en rådgivande grupp, till det helstatliga marknadsföringsbolag Visit Sweden. Gruppen ska bistå Visit Sweden med att möta aktuella behov och frågeställningar med relevant kompetens med hela Sveriges besöksnäring i fokus.

-Den nya rådgivargruppen gör att vi på Visit Sweden breddar våra nationella möjligheter att få ut Sverige som destination i fler relevanta målgruppssammanhang, säger Ewa Lagerqvist som är VD för Sveriges marknadsföringsbolag, Visit Sweden i ett pressmeddelande.

Svensk Turisms Advisory Board till Visit Sweden består av:

Marcus Risberg, vd, TallinkSilja

Krister Svensson, försäljningschef, SJ

Thomas Laurell, strategichef, Swedavia

Mats Hedenström, näringspolitisk chef Svensk Handel

David Salsbäck, kommunikation- och hållbarhetsdirektör, Axel Johnson

Filip Ekvall, Sverigechef H & M

Camilla Zedendahl, vd Kungliga Djurgårdens intressenter

Maria Jonasson, vd Gålö Havsbad

Mattias Hultgren, försäljningsdirektör, Scandic Sverige

Jonas Siljhammar, vd, Visita

Svensk Turisms Advisory Board blir enligt ett pressmeddelande en levande grupp som kan förändras över tid och utifrån behov.

5 kommentarer

  1. Signe: Märkligt! Konstig sammansättning av rådgivare, fokus borde ligga på att marknadsföra Sverige och utifrån det är det fel personer som ingår. Vi har en världsledande sammansättning av utgående arrangörer och det hade varit intressant vad de kunde tillföra istället. Proffs på online, SoMe osv. Svara
  2. Charlie Lagerberg: Signe - vem är du? Svara
  3. Annelie: Varför endast två kvinnor av 10 möjliga i en branch som sysselsätter så många kvinnor... Svara
  4. Erik: När allt börjar återgå till det "någorlunda normala" så kommer det bli en jäkla dragkamp om cityturisterna, länder emellan. Så marknadsföringen kommer bli extra viktig Men vad Sverigechefen för H&M ska i en sån här grupp att göra ställer jag mig frågandes till. Svara
  5. Jim Hofverberg, kommunikationschef Visit Sweden: Signe och Erik: sammansättningen och valet av deltagare i den rådgivande gruppen är gjord av Svensk Turism AB och vi på Visit Sweden är väldigt glada över att nu kunna ta del av erfarenheter och lärdomar från flera olika branscher som påverkas på olika sätt av turismen till Sverige. Med vänlig hälsning, Jim Svara

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

5 KOMMENTARER ÖPPNA

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.