Annons:

Annons:

Travel News utser 2020 års destination 

Travel News utser 2020 års destination i samarbete med undersökningsföretaget YouGov. Vi gör detta i nio unika kategorier.  -Vårt mål är skapa en ny norm för hur man väljer resmål. Före man väljer destination måste man förstå vad man vill med sin resa. Alla människor vill resa, men alla reser inte av samma anledning, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling. De tre mest populära i respektive kategori kommer att presenteras på Travel News Market den 7 november klockan 15:10. 

Vad är viktigaste när du reser på semester? Travel News och Yougov frågade 2 000 svenskar över hela landet. Precis som när Amadeus undersökte detta hittade vi tre kategorier: budget-resenären, trygghets-resenären och premium-resenären.

Den första gruppen vill ha valuta för pengarna och att det ska vara billigt på plats. 

Grupp två vill veta vad hen får och vill känna sig trygg i sitt val av hotell och plats. 

Den tredje gruppen är beredd att betala mer för en unik upplevelse. 

Sen frågade vi var respektive grupp helst vill åka i tre kategorier: weekendresa, en vanlig semesterresa och en långresa.

I varje kategori hade vi ett antal nominerade som vaskats fram tillsammans med utvalda aktörer i reseindustrin. 

Hur föddes idén till den här undersökningen?

– Den föddes i en längtan att hitta destinationer som är relevanta för den moderna resenären. Istället för att bara utgå från en enda journalists tyckande vill vi bredda perspektivet och hitta nya destinationer. Men vi vill också bekräfta de resmål som redan i dag är populära. Jag tror inte att vår rankning kommer att revolutionera reseindustrin, men de kommer att ge bättre upplevelser eftersom vi utgår från människors förväntningar, säger Travel News chefredaktör Viggo Cavling.  

Ansvarig på YouGov är Oscar Danielsson, berätta om undersökningen Destination 2020?

– Undersökningen genomfördes i YouGovs webbpanel i september via vår omnibus. När datainsamling var klar så kunde vi koppla ihop resultatet från omnibus-undersökningen med vårt verktyg för målgruppsplanering och segmenteringar ”Profiles”. Resultaten över vilka destinationer som svenskarna drömmer om att resa till är spännande i sig, men Profiles möjliggjorde också att vi kunde måla upp en levande och detaljerad bild av segmenten. Vilka är de? Hur reser de idag, Hur och var vill de resa framöver? är frågor som undersökningen svarar på.  

De nominerade destinationerna och mer information om de olika kundgrupperna kommer att presenteras löpande i Travel News .

De tre mest populära i respektive kategori kommer att presenteras på Travel News Market den 7 november klockan 15:10. 

Här bokar du din plats på mässan. Helt gratis.

2 kommentarer

  1. Nyfiken himmelsblå: Vem eller vilka är de utvalda aktörerna i reseindustrin som vaskat fram de nominerade? Varför används denna luddiga formulering istället för att ange vem/vilka aktörerna är? Svara
    • Redaktionen: Till nästa år blir det ett öppet nomineringsförfarande. Men i år är det mer slutet. I grunden är Travel News redaktion förstås ansvarig för allt vi gör. Svara

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

2 KOMMENTARER ÖPPNA
Vi söker en Vikarierande Systemspecialist
Sista ansökningsdag:
15 december 2019
Travel Consultant to FCM Travel Solutions Sweden
Sista ansökningsdag:
11 december 2019
På nytt jobb