Annons:

Upplevelseturism

Upplevelseturismen ökar – onlineresebyråer kan bli vinnare

Onlineresebyråer har mer än fördubblat sin andel av bokningar sedan 2019, visar en ny rapport.

“Jag är en mingelälskande marketing-människa”

Emmelie Johansson, är ny Sälj- och Marknadschef på Travel News sedan två veckor. Här svarar…

Liseberg redovisar storförlust efter branden i Oceana

Liseberg har rapporterat en förlust på 484 miljoner kronor för 2024, huvudsakligen på grund av…

Prischock på Disney World – familjer väljer bort parken

Disney World har länge varit en drömdestination för barnfamiljer, men efter kraftiga prishöjningar väljer allt…

BILDEXTRA: Häng med på Grand Travel Awards 

Just nu pågår Grand Travel Awards på Grand Hotel i Stockholm. Stora delar av reseindustrin…

Skiftet fortsätter – fler krogar än butiker i Stockholm

Efter pandemin köper vi fler upplevelser och mindre prylar. Det innebär att antalet butikerna blir…

Premium

Tom Cruise och Julia Roberts i ny reklamfilm för VisitBritain

För att locka fler turister till Storbritannien lanserar nu statliga VisitBritain nu en global kampanj…

Nu lanserar Petter Stordalens Strawberry ett nytt varumärkeskoncept: Anycation

Med sitt nya marknadskoncept ska hotellkoncernen få gäster och medlemmar att köpa fler upplevelser. Målet…

Stureplansgruppen ny restaurangoperatör på Skansen

Stureplansgruppen blir från och med i år ny restaurangoperatör och kreativ partner till Skansen och…

Premium

Tre tendenser i resebranschen att hålla ögonen på 2025

Om 2025 blir det viktigaste året någonsin för global turism – vilka övergripande tendenser som…