Annons:

Straffavgift efter hotellkritik–”menat som ett skämt”

Ägaren för hotellet som förbehöll sig rätten att ta en avgift på 500 dollar av den som skrev en negativ recension av hotellen har backat–det hela var ett skämt som gick snett menar han.

En avgift på 500 dollar skulle bli priset för den som valde att skriva en negativ recension av boutique-hotellet Union Street Guest House i Hudson River Valley i delstaten New York.

När användarvillkoren blev kända spreds sig nyheten snabbt och hotellet mötte massiv kritik på nätet, under loppet av några dagar skrevs över 3 000 negativa recensioner om hotellet.

Nu har hotellet backat och tagit bort informationen om avgiften på sin hemsida.

– Helt ärligt, så skäms jag. Det här var en policy för Union Street Guest House. Det var ursprungligen menat som ett skämt och inget som jag sade åt dem att faktiskt genomföra. Men, eftersom det stod på vår hemsida så representerade det en officiell policy. Jag inser nu att det här skämtet hade dålig smak och inte alls var roligt, säger ägaren Chris Wagoner i ett uttalande, enligt today.com

Källa: Besöksliv.se

Relaterat:
Dålig recension av New York-hotell kan innebära straffavgift

Kommentarer är stängda.

Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024