Annons:

Flygresor.se spinner på gulliga katter

2014 blev året då gulliga katter blev en symbol för vad som slår i sociala medier. I sina senaste reklamfilmer hakar Flygresor.se på trenden. Se filmerna här.

I sin nya tv-reklam går kattungar, klädda i stickade flygplansvingar, omkring på en världskarta som om de vore flygplan mellan olika destinationer. Detta till tonerna av en omgjord version, men omisskännligt samma grund, av sin kända jingel från sina tidigare filmer.

– De senaste två åren har vår låt varit kanske den starkaste varumärkesbäraren med en fantastisk respons hos publiken. Vi hoppas att även den nya jingeln hittar vägen in till svenska folkets hjärtan som tidigare versioner, säger Olov Lindberg, marknadschef på Flygresor.se, i ett pressmeddelande.

Att kattungar nu får spela huvudrollen i reklamfilmen beror på det genomslag som gulliga kattungar fick på sociala medier under 2014.

– Målet är att fortsätta vara top-of-mind och samtidigt utveckla varumärket från en uppstickare, till en självklar och omtyckt leverantör av den bästa söktjänsten för flygresor. Detta ska avspeglas även i vår kommunikation som vi vill ska kännas ung, stark och mer modern, säger Olov Lindberg.

Flygresor.se har även låtit producera ett antal ”bakom kulisserna-filmer” om arbetet med kattfilmerna. Se alla filmerna nedan.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024