Annons:

TN Studio Digital: ”Så kan reseföretag använda internet of things”

Det är många rese- och turistföretags dröm att kunna fånga resenärens under resan. Antoine Heftler, vd för startupbolaget IBaround, avslöjar på TN Studio Digital 1 juni hur internet of things-teknik kan användas inom reseindustrin och locka resenärer på resande fot till köp.

IBaround har utsetts till ett av Europas 100 mest innovativa startup-bolag. Antoine Heftler, född fransman men numera boende i Stockholm, har 15 års erfarenhet från marknadsföring bland annat från toppjobb inom Ogilvy.

Anmäl dig till TN Studio Digital här:

Varför ska folk komma och lyssna till dig på TN Studio Digital 1 juni?
– Reseupplevelsen blir mer och mer personlig och varumärken inom reseindustrin konkurrerar hårdare och hårdare för att få resenärens uppmärksamhet. IBaround använder sammanhang som gör att varumärken kan koppla ihop sig med den enskilde resenären. På TN Studio Digital ska jag berätta mer.

IBaround har ett flertal pilotprojekt, varav det ena med LÓreal på New Delhi flygplats. Det handlar om att använda mobil positioneringsteknik, Ibeacon-teknik, kopplad till marknadsföringsverktyg för att leverera information och erbjudande till de passagerare som laddat ner IBarounds, flygplatsens eller sminkföretagets app. Ett spännande nytt marknadsföringsverktyg för flygplatsers tax free-butiker. Företaget har även ett projekt tillsammans med Dubais flygplats.

– Endast 15 procent av flygpassagerare handlar på taxfree idag. Och allt färre handlar på planet, vilket ställer krav på ökad omsättning i taxfree-butikerna, säger Antoine Heftler.

Vad är internet of things-teknik (IoT) för dig? Och vilken användning kan resenärer och reseföretag ha av den?
– IoT använder vi i början av processen, eftersom internet of things samlar precis data i realtid i en precis miljö. I slutet på processen, så ger de möjlighet till precis leverans. iBeacons som vi använt tillsammans med L´Oreal är ett bra exempel på det.

Du menar att internet of things är en ny kanal som kräver en ny strategi, vad menar du med det?
– Många företag presenterar en teknisk lösning, men lämnar sedan kunden vind för våg. Men vi menar att IoT inte kan användas i marknadföring utan att en genomtänkt lösning som integreras med en roadmap hur marknaden ser ut och hur det verkligen ska bli försäljning. Det ska jag berätta mer om på TN Studio Digital.

En sista fråga, på tal om internet of things, har du köpt någon Apple Watch än?
– Jag är en prylfreak, men tyvärr inte. Men jag planerar definitivt att köpa en, om inte någon snäll person kommer ihåg min födelsedag 2 juni.

 

TN Studio Digital äger rum 1 juni på Kungliga Operan i Stockholm. Det börjar kl 12 med nätverkslunch och avslutas kl 17 med vinmingel på Operans magnifika terrass.

Anmäl dig till TN Studio Digital här:

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024