Annons:

Norwegian till domstol

Konsumentombudsmannen (KO) har lämnat in en stämningsansökan mot flygbolaget Norwegian.

Konsumentombudsmannen (KO) har fått nog. Redan 2013 påpekades brister i Norwegians information om passagerares rättigheter om flyget blir inställt eller försenat. Det skriver Dagens Industri.

– Få passagerare känner till vilka rättigheter man har och därför är korrekt, tydlig och lättillgänglig information av mycket stor vikt, säger konsumentombudsmannen Gunnar Larsson. 

KO anser att bristerna fortfarande finns kvar och nu begär de Stockholms Tingsrätt att döma Norwegian att betala ett vite på en halv miljon kronor.

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024