Annons:

Nordic Hotels & Resorts ska växa med medlemshotell

Nu ska Petter Stordalens Nordic Hotels & Resorts växa. Nya samarbeten förbereds när hotellgruppen öppnar även för medlemshotell.

Hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts består idag av tio hotell i Norden, där samtliga är Nordic Choice Hotels egna. Men nu ska detta förändras och hotellgruppen välkomnar också medlemshotell.

– Det finns många hotelloperatörer som vill utveckla sitt varumärke och koncept, men som möter stora utmaningar med att verka på en tuff och konkurrensutsatt marknad. Vi erbjuder nu en lösning där hotellet kan behålla sitt namn, profil och koncept medan vi kan ge dem en trygghet och kompetens inom kommersiell hotelldrift för att möta en ständigt föränderlig och komplex marknad, säger Trond Bastiansen, chief operating officer för Nordic Hotels & Resorts, i ett pressmeddelande.

Det första samarbetsavtalet är redan undertecknat och kommer inom kort att offentliggöras, enligt pressmeddelandet. Det är inte fråga om franchise, medlemshotellen behåller sitt eget koncept och varumärke. Däremot blir de bokningsbara på choice.se, och medlemmarna i Nordic Choice Club kan samla och utnyttja sina poäng är. Dessutom får medlemshotellen ta del av Nordic Choice Hotels inköpsavtal.

Just nu handplockar Nordic Hotels & Resorts hotell runt om i Norden som man anser skulle passa.

De hotell som ingår i Nordic Hotels & Resorts i dag är:

  • Aronsborg, Bålsta
  • Copperhill Mountain Lodge, Åre
  • Farris Bad, Larvik
  • Nordic Light Hotel, Stockholm
  • Nordic C Hotel, Stockholm
  • Selma Spa, Sunne
  • Skt Petri, Köpenhamn
  • Stenungsbaden, Stenungsund
  • The Thief, Oslo
  • Yasuragi, Nacka

Kommentarer är stängda.