Annons:

Malmöborna guidar i sin stad

I sommar tar turismnäringen hjälp av Malmöborna för att visa upp staden på ett nytt sätt.

I sommar får Malnöborna ge sina personliga tips till besökare, som i sin tur får möjlighet att uppleva Malmö som stadens invånare. Genom kampanjen “Hitta ditt Malmö” tar staden hjälp av sociala medier och viljan att hjälpa andra.
 
– Alla vill uppleva något extra på semestern, det udda eller oväntade, det som inte står i guideböckerna. Malmöborna är de som känner staden bäst och kan ge denna personliga touch, som gör skillnaden, säger Katarina Olsson, projektledare på Malmö Turism.
 
I mitten av juni kompletteras ”Hitta ditt Malmö” med ett tiotal tematurer i Malmö, som tar besökarna till både kända och okända platser i staden. Via Facebook kommer besökaren att kunna checka in på de olika platserna och få erbjudanden via mobiltelefonen.
 
– Vi vill visa vilken härlig stad Malmö är genom de människor som bor här. Det här är ett nytt sätt för oss att arbeta på, där vi samtidigt testar ny teknik och använder sociala medier på ett kreativt sätt, säger Katarina Olsson.

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024