Annons:

Lyx lönar sig – Air France-KLM ökar vinsten med premiumstrategi

Lyx lönar sig – Air France-KLM ökar vinsten med premiumstrategi

Under årets andra kvartal lyfte Air France‑KLM sitt rörelseresultat till 736 miljoner euro, jämfört med 513 miljoner euro under samma period i fjol . Detta motsvarar cirka 8,2 miljarder kronor, baserat på gällande valutaomräkning.

Tillväxten drivs av kraftigt ökad efterfrågan på premiumprodukter, där en ny första-klasskabin och KLM:s premium economy bidrog starkt till utvecklingen. Det rapporterar reuters.com.

Vd Benjamin Smith lyfte fram bolagets strategi med “premiumization” som central för att höja kundupplevelsen, trots att vissa ekonomiklasser sänkte priserna för att behålla konkurrenskraft.

Bolaget bekräftar sina prognoser för helåret.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
visit-dalarna
VD till Visit Dalarna
Sista ansökningsdag:
24 augusti 2025
Marknadschef till WE Travel Group
Sista ansökningsdag:
18 augusti 2025