Stockholms stad har utsett Bang Agency till huvudleverantör av eventtjänster – ett uppdrag som sträcker sig över fyra år. Uppdraget är ett av de största i Sverige inom området, och Bang knep förstaplatsen i konkurrens med flera etablerade byråer. Det rapporterar Resumé.
Avtalstiden gäller från och med 2 december 2025 till och med 1 december 2027, med möjlighet till förlängning på samma villkor i två år. Det sammanlagda värdet för avrop under ramavtalets totala avtalstid uppgår till maximalt 130 miljoner kronor. Stockholms stad garanterar inga volymer.
Bakom beslutet låg en kvalitetsbaserad utvärdering där pris inte var avgörande, eftersom arvodena var fasta för alla. De övriga byråer som får dela på ramavtalet är Utsikt Kommunikation och Onemotion.
– Vi är stolta att vinna en av Sveriges största eventuppdrag i tuff konkurrens med många duktiga branschkollegor, säger Patrick Walldén, vd på Bang, i ett pressmeddelande.
Avtalet omfattar alla typer av evenemang som arrangeras av Stockholms stad, från officiella mottagningar till större publikfester – något som även kan få betydelse för besöksnäringen i regionen.
Bang Agency är en del av Think Collective, som är en kommunikationskoncern som erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur.