Annons:

SJ granskas efter sommarens tågkaos

SJ granskas efter sommarens tågkaos

Efter en sommar med stora förseningar och inställda tåg ska Konsumentverket nu granska SJ. Myndigheten vill ha svar på hur bolaget tar hand om sina resenärer vid omfattande störningar i trafiken.

– Vi tittar på beredskapen vid större trafikstörningar. Hur ordnas ersättningsbussar? Hur hanterar man situationen för personer som har svårt att gå längs rälsen? säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till Ekot.

Särskilt fokus ligger på hur SJ informerar sina passagerare när problemen uppstår. Granskningen kan leda till krav på åtgärder.

SJ uppger till Ekot att man välkomnar granskningen.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
visit-dalarna
VD till Visit Dalarna
Sista ansökningsdag:
24 augusti 2025