Annons:

Perfect Fools och Robert Boisen + Like Minded under en workshop i Stockholm.

Ving bygger nordiskt byråteam för gemensam kommunikation

Nordic Leisure Travel Group (NLTG), med varumärkena Ving, Spies och Tjäreborg, bildar ett nytt nordiskt byråteam för att stärka sin kommunikation över marknadsgränserna.

Samarbetet sker mellan svenska Perfect Fools och danska Robert/Boisen+Like-Minded, som tillsammans ska utveckla och förvalta koncernens nya kommunikationskoncept. Målet är att öka affärseffekten och skapa tydligare genomslag i en bransch där reseaktörernas budskap ofta liknar varandra.

– Vi vill hitta ett nytt sätt att arbeta – med ett starkt nordiskt perspektiv, men också med mod och kreativ höjd, säger Camilla Everberg, CMO på NLTG.

Byråteamet ska arbeta tätt med koncernens marknadsorganisation i Stockholm och Köpenhamn och ansvara för strategi, idé, produktion och lokal anpassning på alla fyra nordiska marknader.

Perfect Fools, som i somras förvärvades av Tre Kronor Media och Making Science, leder arbetet från Stockholm tillsammans med Robert/Boisen+Like-Minded i Köpenhamn.

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna