Frida Björklund arbetade på Quality Hotel Prisma mellan 2010 och 2016, bland annat som receptionsansvarig. Sedan dess har hon byggt en karriär inom kundservice och ledarskap, senast som Customer Service Manager för Skandinavien och Global Process Owner på Orkla House Care, samt tidigare som chef för kundservice och eftermarknad på Nobia Svenska Kök. Det framgår av ett pressmeddelande.
– Det känns fantastiskt att få återvända till hotellbranschen och särskilt till Quality Hotel Prisma, en plats som betyder mycket för mig. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet leverera de bästa mötes- och boendeupplevelserna i Skövde, säger Frida Björklund.
Enligt Susanna Ståhl, Vice President för Quality Hotel, var valet av Frida självklart.
– Hon har ett inspirerande och närvarande ledarskap, med en stark förmåga att bygga teamkänsla och skapa arbetsglädje. Det är grunden för att utveckla både medarbetare och gästupplevelsen, säger Ståhl.
Quality Hotel Prisma har 114 rum och ligger centralt i Skövde, nära Boulognerskogen och Arena Skövde. Hotellet är en viktig mötesplats för affärsresenärer, sportlag och barnfamiljer, med The Social Bar & Bistro och moderna konferensmöjligheter.
Fram till Frida Björklunds tillträde leds hotellet av Ina Aganovic som tillförordnad General Manager.