Sedan lanseringen av Apollo Mondo 2014 har koncepten blivit en bärande del av företagets strategi. I dag väljer fyra av tio Apollo-resenärer ett av de egna hotellen – som också får toppbetyg i gästnöjdhet, med ett genomsnitt på 8,6.
– Apollo Mondo är de produkter vi är allra mest stolta över, säger Martina Krantz, pressansvarig på Apollo.
Totalt erbjuder Apollo nu 82 koncepthotell fördelade på sju kategorier, utvecklade tillsammans med lokala hotellägare och formade utifrån gästernas feedback.
Nya satsningar i Grekland – och premiär i Spanien
Bland de elva nyheterna finns flera grekiska tillskott, där Apollo sedan länge har sin starkaste marknad. Under flaggen Apollo Mondo Duo, för vuxna resenärer, tillkommer hotellen Alkyna på Korfu och Enetiko i Parga. Konceptet Apollo Mondo Local, som fokuserar på genuina och familjeägda hotell, växer med tre nya adresser – bland annat Amarylis på Zakynthos.
Samtidigt markerar expansionen Apollos intåg på nya marknader: för första gången introduceras koncepthotell på Mallorca och Costa del Sol. I Palma öppnar cityhotellet INNSiDE by Meliá Palma Bosque under konceptet Apollo Mondo Urban, medan två hotell från kedjan B Bou Hotels blir en del av Apollo Mondo One of a Kind – ett segment för unika boutiquehotell med lokal karaktär.
Nytt flaggskepp på Rhodos
Även Apollo Mondo Boutique växer, med Perigiali Seaside Resort på Lefkas och ett nytt hotell under utveckling på Rhodos. Där samarbetar Apollo med ägaren till familjehotellet Mythos Beach, ett av arrangörens mest populära hotell.
Med årets expansion befäster Apollo sin position i det snabbväxande segmentet för eget konceptboende med lokal förankring – en strategi som också stärker marginalerna och kundlojaliteten.