– Det är otroligt kul att se att vårt nya system fungerar så bra. Som utställare och köpare blir man matchad utifrån valda kategorier, vilket ger bättre och mer relevanta mötesmatcher. Nu är vi inne i slutfasen av bokningarna och alla kalendrar är helt öppna för redigering, säger Emmelie Johansson, ansvarig för event- och marknadsföring på Travel News.
Travel News Market startade 2016, i kölvattnet av TUR-mässans kollaps, och har sedan dess vuxit till en av Sveriges viktigaste plattformar för hotell, destinationer och andra aktörer som vill möta svenska och internationella köpare. Årets upplaga blir den nionde i ordningen och lovar både nya mötesmöjligheter och branschaktuella seminarier.
En nyhet för i år är att Meet Sweden har ett eget hosted buyer-program med internationella köpare, som ska stärka de globala kontakterna ytterligare. Seminarier med fokus på aktuella ämnen inom flyg, affärsresor och charter pågår under hela eftermiddagen.
– Vi hoppas att det här systemet och de nya funktionerna ska generera ännu fler riktigt klockrena mötesmatcher. Det känns fantastiskt att kunna erbjuda en så strukturerad och effektiv plattform för branschens aktörer, säger Emmelie Johansson.
Efter mässan väntar Travel News 40-årsfest, ett tillfälle att fira branschen och nätverka i en mer avslappnad miljö.
– Jag ser verkligen fram emot en intensiv, rolig och oerhört givande mässdag. Travel News Market är en unik mötesplats, och det känns fantastiskt att få samla hela branschen på samma plats, säger Nils Norberg, vd på Travel News.
Travel News Market 2025 kommer att bli både större, bättre och mer effektivt än någonsin – och redan nu är förväntningarna höga bland både utställare och köpare.