Hotellet har, enligt Best Western, under flera år utvecklat sitt erbjudande och har tagit tydliga steg framåt som syns i både gästbetyg, lokal förankring och ekonomisk utveckling.
– Det här är en otroligt fin bekräftelse på det arbete som hela vårt team gör varje dag. Vi har fantastiska medarbetare som brinner för att ge varje gäst en personlig och minnesvärd upplevelse och det är tack vare dem vi får ta emot det här priset. Jag är både stolt och ödmjuk över den resa vi har gjort tillsammans, säger Josef Cetin, hotellägare på Best Western Hedåsen.
De årliga BWH Hotels Awards lyfter fram hotell inom kedjan som utmärkt sig på olika sätt i allt från gästnöjdhet och service till affärsutveckling och innovation.
– Vi vill uppmärksamma det engagemang och den kvalitet som finns i nätverket och inspirera andra att göra samma resa. Best Western Hedåsen i Sandviken är ett fantastiskt exempel på detta och bakom varje utmärkelse finns ett hotellteam som tagit ett tydligt steg framåt. Det är de berättelserna vi vill lyfta, säger Johan Michelson, vd för BWH Hotels Skandinavien.
Vinnare i de olika kategorierna:
Hotel of the Year – Best Western Hedåsen (Sandviken)
Voice of the Guest – Best Western Hotel Danderyd
Best Breakfast of the Year – Hotel Ruth, WorldHotels Crafted (Stockholm)
Rewards of the Year – Best Western Hotel Danderyd
Improver of the Year – Best Western Nya Star Hotel (Avesta)