Annons:

Visit Sweden tog hem pris på PR-gala

Visit Swedens kampanj Democreativity fick silver i kategorin Årets digitala kampanj på PR-galan Spinn.

Visit Sweden, Svenska institutet och Business Swedens gemensamma kampanj beräknats ha nått fram till nästan 150 miljoner människor och har uppmärksammats från bland annat The Independent, Times of India, BBC Radio och International Business Times.

Democreativity som står för en kombination av orden ”democracy” och ”creativity” syftar till att stärka bilden av Sverige som ett kreativt land. Kampanjen gick ut på att samla in förslag till olika dataspelidéer för att därefter utveckla dem till spelprototyper som går att ladda ner på kampanjens hemsida.

Priset delades ut på Spinngalan som anordnas av PR-branschföreningen PRECIS och som hyllar PR-kampanjer.

Förutom att bli tilldelat silver i galans kategori för Årets digitala kampanj på Spinngalan, så var Democreativity också nominerad i kategorierna Årets bästa PR-kampanj och Årets massmediekampanj. Kampanjen har också blivit nominerad till European Excellence Awards som avgörs i december.

 

Kommentarer är stängda.