Detta är en utveckling av det redan existerande samarbetet mellan Best Western och Bris.
– Samarbetet med Bris har funnits i över tio år. Det är en viktig del i vårt CSR-arbete, vårt ansvar för hur vi påverkar samhället, ur såväl ett ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv. Under åren har vi involverat Bris i flera projekt som gett uppmärksamhet men också gjort konkreta insamlingsinsatser. Vi är stolta över att stödja Bris. Att utveckla en möjlighet där företag kan boka konferenser och stödja Bris utan att det kostar något extra, känns helt rätt, säger Marie Lundqvist, säljansvarig för Best Meeting och Magnus Sjödin, partner- och sponsoransvarig på Best Western Hotels, i ett pressmeddelande.
10 procent av omsättningen på konferenser kommer alltså gå till Bris, som arbetar med stöd och hjälp till utsatta barn och unga. Med omsättning avses logi och konferenslokaler för Best Westerns anläggningar, skriver Besöksliv.
– Vi är så glada för detta initiativ från Best Western. Varje krona är betydelsefull för att Bris kuratorer ska kunna fortsätta att stödja barn och unga som har det svårt, säger Kattis Ahlström, generalsekreterare på Bris.