Annons:

Svenskar söker nya platser på semestern

En ny undersökning av Ving visar att svenskarna inte alls är några vanedjur som vill tillbaka till samma resmål – tvärtom söker svenskarna nya upplevelser och destinationer på semestern.

Undersökningen Vings Customer Segmentation Survey genomfördes bland cirka 4 300 svenskar sedan hösten 2012 och visar vad svenskarna söker just nu i sina semesterdrömmar,

Så här vill svenskarna ha det på semestern:

–  Besöka ställen där man inte varit förut (67 procent)

–  Hitta lokala restauranger med lokal mat och undvika mat som man lika lätt
kan få hemma (58 procent)

–  Att semestern ska vara något helt annat än det liv man lever hemma (58
procent)

–  Intima reseupplevelser, snarare än att resa i större grupper (57 procent)

–  Semester som ger nya upplevelser (49 procent)

–  Improvisera och bestämma vad man ska göra när man kommit fram till sitt
resmål, t.ex. aktiviteter och måltider (43 procent)

–  Semester där man kan få ta det lite lugnt (43 procent)

–  Planering är en trevlig ingrediens inför och under semestern (35 procent)

–  Viktigt att besöka historiska och kulturella platser under semestern (35
procent)

–  En semester som alla i familjen kan tycka om, t.ex. med mycket aktiviteter
(33 procent)

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024